mandag den 21. april 2014

Hvad skal vi og hvor skal vi hen???

Det hele kører lidt på højtryk for tiden. 
Det ser ikke ud til at 2014 bliver et roligt år for os.
Som skrevet før er Bastian ansat på et projekt hvor han er hyret som contrakter. Det vil sige at han bliver hyret for et år af gangen. Da vi flyttet til Australien var vi sikre på at kontrakten ville blive forlænget og vi var sikret 2 år på dette projekt, Gorgon projektet. 
I slutningen af 2013 fik Bastian fortalt at de meget gerne ville forlænge ham til slut dec. 2014, men det ville først ske til april. Vi kom in i 2014 og arbejdet begyndte at gå voldsomt ned og det så ikke ud til at forlængelserne på selve projektet ville blive godkendt og hvis det ikke ville blive godkendt ja, så ville de heller ikke ha brug for den samme arbejdsstyrke. 
Så mandag i sidste uge, fik vi den besked, at Bastian har arbejde til slut august 2014. Så om 4 måneder er der ikke mere arbejde. Da vi ikke er udstationeret som mange andre er det, har vi ikke en virksomhed i ryggen, som kommer og tager sig af det hele og garanterer et nyt arb., dette er jo ikke en nyhed, men nyheden der har slået os lidt ud, er at det er slut om 4 måneder. Hvis vi vidste dette i slutningen af 2013, ville Bastian på da værenede tidspunkt været gået i gang med at søge arb. og orienterer sig om hvordan olie/gas industrien ser ud rund om i verden og hvor der er projekter.
At finde et nyt arb. tager lidt længere tid når man er ude som vi er. Fra Bastian fik tilbudet om Australien, til vi var her, gik der 6 måneder. 
Bastian er gået i gang, startede da også for en måneds tid siden, men tingene tager tid. Kontakter og netværk er ikke lige noget man klare på et par uger.
Selvfølgelig har vi sparet penge op, men dem vil vi jo meget gerne undgå at bruge. Det er jo vores opsparing til hus og vores pension. Da vi ikke bor i Dk og ikke er udstationeret af en dansk virksomhed har vi heller ikke ret til pension eller folkepension i DK og det er selvfølgelig helt i orden, men det er jo det vores opsparing skal bruges på.

Nå, men som det ser ud nu, skal Bastian ud og finde nyt arb. og det store spørgsmål er så hvor er der arb. og hvor kan vi holde ud at bo?!
Der er mange ting der skal falde på plads hen over de næste par måneder og den del synes jeg er meget stressende. Jeg kan godt mærke jeg skal passe på at jeg ikke lader alle mine bekymringer overtage. Jeg sover ikke om natten, da jeg begynder og planlægge og bekymrer mig om hvad der vil komme og hvad der skal ske, jeg kan slet ikke stoppe når jeg først kommer gang. Bastian vågner til gengæld meget tidligt om morgene og kan ikke sover der. Så vi tager den på holdskifte, må man sige.
En ting er nok rimelig sikker og det er, at vi skal havde alle vores ting hjem til DK. I vores kontrakt har vi, at de skal betale for en 40 fods container. Så når Bastian stopper i slutningen af aug. og der ikke er noget arb. så skal vi pakke sammen og sende det af sted. Det store problem er bare, at vi ikke har et sted i Dk at sende det hen til. 
Hvor skal vi bo og hvor skal vi gøre af alle vores ting.
Vores plan har hele tiden været at vi gerne ville købe sommerhus i DK, men man køber jo ikke bare lige et sommerhus, sådan uden at havde set det. Så problemet er nu, at der jo ikke er nogen banker der vil låne os penge, når Bastian ikke har noget arb.. Vi kan ikke bare bruge hele vores opsparing på at købe et sommerhus, for vi skal jo også ha noget at leve af, i tilfælde af at der ikke kommer noget nyt arb., plus når man skal starte op på ny i et nyt land, koster det også rigtig mange penge. Så det skal vi også huske at havde med i budgettet.
Så ja, jeg stresser og jeg sover ikke særlig godt om natten og jeg glemmer at spise.
Jeg ved det hele nok skal løse sig, lige nu er det bare ikke sjovt og det hele virker temmelig uoverskueligt.
Hvis det bare havde været Bastian og mig, ville jeg tage det meget mere roligt, men med vores 2 drenge, så bekymrer man sig virkelig meget mere. Hvordan vil de tage det hele. Endnu en flytning, muligvis 2. Først til DK og så videre til et nyt land. Afsked med venner og hvad der ellers kommer og ja, listen er lang.

Vi har prøvet at få slappet af i påsken og bare lavet hyggelige ting sammen med drengene, men i morgen banker alvoren igen på døren. 
Jeg håber der kommer en løsning eller tegn på mulig løsning i løbet af maj/juni måned. Vi må se og vi krydser fingre.

Det var lige en update herfra.
Håber i nyder påsken hvorend i befinder jer i verden.

2 kommentarer:

  1. Ja det er en mølle jeg desværre kender. Og nætterne og tankerne og hvad, hvis og hvor. Håber at det hjælper med ferie på Bali lige om lidt og at vi kan få tankerne et andet sted hen. Glæder mig i hvert fald. Håber løsningen på det hele er om hjørnet. Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Ferie på Bali med dejlige mennesker hjælper helst sikkert på rigtig meget :O) <3

      Slet