torsdag den 31. oktober 2013

Bangkok, Halloween og garn

Ja, så gik tiden igen. Har vældig svært ved at følge med.
Det er ikke fordi der ikke sker noget, så det er nu ikke så mærkeligt at jeg ikke helt kan følge med.
Min svigermor har været her i 3 uger og i en af de uger hun var her, var jeg lige et smut i Bangkok. Et smut kan man nok ikke helt kalde det, var faktisk afsted i en hel uge. Mødte min veninde fra DK. Det var så hyggeligt. Total tøsetur, med afslapning, god mad, rigeligt kaffepauser og shopping.
Da svigermor tog hjem, tog Bastian en uge til Holland. Så fik jeg lige lidt alene tid med drengene. Bastian rejser faktisk ikke så meget for tiden eller det vil sige at han har ikke rejst efter han var i Holland og hvis jeg er rigtig heldig, er han hjemme hele november, men lad os nu se ;O)
Idag er det jo Halloween og jeg havde glemt alt om at Elliot skulle være klædt ud i Day care. Det kom jeg så først i tanke om kl. 17.05 igår og forretningerne lukker kl. 17.30. Så hurtigt ud af døren og i Spotlight. Fik fat i en pirat hat, en klap for øjet og sabel og resten måtte jeg selv sy.
Og her er resultatet og jeg må sige at jeg faktisk er ret godt tilfreds :O)

Har igen shoppet tøj til drengene. Ja, noget af det er alt for stor og nok også alt for varmt til nu. Vi er jo gået sommeren i møde og det er fantastik :O)
Her er det jeg har købt fra luckylittleme.dk
Dem kan jeg helt klart anbefale, de trækker momsen fra og jeg har aldrig haft problemer med dem. Altid hurtigt svar og sød service. Det er jo dejligt.

Venter stadig på min forsendelse fra Hoppeloppe.dk, hos dem har jeg bestilt sandaler og det er ved at være tiltrængt. Igår var vi oppe på omkring 36 grader. Dejligt :O)
Hoppeloppe.dk har jeg også købt fra et par gange og kan kun sige det samme. Trækker momsen fra og god service.

Jeg har fået mig en for form for job. Det vil sige der absolut ingen penge er i det, men jeg får følelsen af at jeg kan bruges til noget.
Min mor er manager for de 2 Stof2000 forretninger der ligger inde i byen på Frederiksborggade. 
Stof2000 har garn, hvilket jeg slet ikke var klar over, men det har de altså.
Jeg har så lige fået tilsendt en god portion garn og så er det meningen jeg skal hækle en masse til forretningen. 
Her er lidt af det jeg er igang med og lidt af det der er færdigt.
Toastbrød
Min egen opskrift
Hæklet i garnet Havana

Græskar
Opskriften er fra bogen: Hæklet frugt og grønt af Maja Hansen
Hæklet i garnet Havana

Drenge-baby tæppe
Bliver hæklet i dobbeltgarn og på hækkelnål 5,5 i garnet Bonita


Pige-baby tæppe i oldemor firkanter
Hæklet i enkelt tråd på hækkelnål 3
Hækles i garnet Bonita

Dette er garnet og jeg må sige jeg er ret positivt overrasket,
 over hvor lækkert det er at arbejde med.

Lidt af de farver jeg har fået.
Det ser jo så fint ud når det ligger der på hylden og inspirerer :O)


4 kommentarer:

  1. Skal vi bytte en pirat for en baby? Bare en uges tid hihi...

    Skønne farver og du er jo bare så god til det der. Vi kommer gerne og henter et tæppe :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Du ved jeg bytter til hver en tid eller bare tager over <3
      Tæppet skal hentes i Dk, så det må du snakke med Mor Anette om :O)

      Slet
  2. Det er helt vildt, så dygtig og kreativ du er. Kan godt forstå du er tilfreds med din pirat <3 Han er så sej! Jeg aftager også gerne alverdens af dine egne opskrifter og kreationer :O)

    SvarSlet