lørdag den 9. marts 2013

Lidt opdatering

Ja, det er jo ikke ligefrem fordi det vælter ind med nye indlæg her på bloggen, men her i det lille hus er der rigeligt at se til og det vil så sige, at jeg ikke får syet så meget, faktisk slet ingen ting.

Drengene er startet i nyt Day care og det har været en lidt hård omgang for Elliot. Elliot har altid været rigtig god med nye mennesker og nye steder, men at skulle starte i endnu et nyt day care, kunne han slet ikke overskue. Så det var 2 dybt ulykkelige børn jeg afleveret hver eneste morgen i næsten en måned. Det var altså ikke det jeg drømte om, da jeg tænkte, at den her day care var meget bedre.
Nu går det heldigvis rigtig godt og begge drenge er glade for at være der, endelig!!
De er begge afsted 4 dage om ugen. Torsdag har jeg Tristan hjemme og fredag har jeg Elliot hjemme. Jeg nyder at have en dag alene med dem hver. Specielt Elliot, har jo ikke rigtig været alene med ham, siden Tristan kom til verden. 

Det ligger desværre også sådan at mit blodtryk er gået op. Nok på grund af at flytningen til Australien, ikke har været helt optimal. Drengene og jeg har lidt en del af de store omvæltning og at Bastian har rejs rigtig meget. Ja, han er ude og rejse igen igen og sådan bliver det nok de næste 3 måneder. Håber han kommer hjem onsdag, men jeg ved jo aldrig. Det er den hårde del af det. Jeg er en planlægger og her kan jeg ingenting planlægge. Fik at vide onsdag eftermiddag at han skulle afsted torsdag morgen og nok ville være væk en uge, men lad os nu se. Tror ikke på noget før han sidder i flyet på vej hjem til Perth.

Jeg savner stadig mit liv i Dubai og føler mig stadig ikke hjemme her i Australien. Jeg har ligesom forenet mig med tanken om at det kommer jeg nok aldrig til. Så hvis det kan lade sig gøre, så flytter vi fra Australien om halvandet år. Der er mange ting der skal hænge sammen, så lad os nu se hvad der sker. Planlægning kan jeg vist godt glemme alt om ;O)

Nå, men med hensyn til mit blodtryk, så prøver jeg at slappe af og bare få hverdagen til at fungere. 
Men jeg er jo ikke specielt god til at sidde stille og bare lave ingenting. Jeg keder mig ved at se fjernsyn og da jeg hurtigt får hovedpine på grund af blodtrykket, så kan jeg heller ikke læse i for lang tid af gangen. Så hækling er den helt store ting for mig for tiden og det passer jo også rigtig godt med tidspunktet. Vi er jo lige trådt ind i efteråret og vinteren lure rundt om hjørnet eller det vil sige om et par måneder. Mange siger at det ikke bliver koldt her, men tja... efter 4 år i mellem østen er man nok vant til en lidt anden varme og ellers er det bare mig. Hvilket der godt kan være en stor sandsynlighed for ;O)
Elsker varme og 47 grader er da en dejlig sommer :O)
Nå, men jeg hækler i hver fald på lige løs. Den helt store ting er infinity scarf/ halsrør. Jeg kan desværre ikke tage nogen billeder da min mand har snuppet kameraet med på tur :O/

Så har jeg fået en rigtig god veninde. Mødte Silje på legepladsen en dag hvor jeg både havde Elliot og Tristan med. Silje spurgte hvor i skandinavien vi var fra, hmmm.... er det så tydligt spurgte jeg. Hun smilede og sagde at mine drenge var for fine i trækkene til at komme herfra. Hun er fra Norge og hendes mand og 3 drenge lige kommet hertil for et par måneder side. De har boet her før, for ca 3 år siden, tror jeg nok det er. Deres plan er halvandet år her og så tilbage til Norge. Silje vil gerne hjem, men hendes mand vil gerne være ude. Så ja, det er jo altid lidt en svær balance at finde.
Jeg er i hvert fald rigtig glad for hende og det er lidt hjemmeligt. Hun ved hvad en dyne er og de køber også leverpostej. Så det er fint for mig ;O)
Ej, det er jo ikke fordi man skal have danske venner, men når savnet bliver for stort er det rart at havde nogen at dele det med og nu har jeg Silje og det er fantastisk.

Deres mindste dreng er 2 dage ældre end Tristan. Så hver torsdag mødes vi og får snakket og drukket en masse kaffe, mens drengene leger og så får man da også lige opdateret sit norske. Så det er veldig hyggeligt :O)

Det var en lille opdatering herfra. Nu vil jeg nyde stilheden så længe den vare. Tristan sover og Elliot ser Barney. Så nu må det vist være tid til en kop kaffe og lidt hækling :O)

Kan i alle ha en rigtig dejlig weekend 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar