søndag den 13. januar 2013

Et nyt år - nye planer!!!

Hold da op hvor tiden dog flyver afsted for mig. Her er rigeligt og se til og bestemt ikke så meget tid til mig.
Vi har brugt tiden på at komme på plads og så har Bastian været rigtig meget væk. Bare i november var han væk i 18 dage. 
Det er hårdt og være alene med drengene så meget, ikke fordi de ikke er nemme, men det er bare altid mig der er på og vi har jo ikke familie eller venner der kan komme og hjælpe til. Så det er mig som mor, der skal det hele. Heldigvis har min mand forståelse for at det kan være hårdt og gav mig en uges ferie helt for mig selv og gæt hvor jeg tog hen. DUBAI!!!!!! Det var fantastisk. Jeg boet hos vores gamle naboer. De er ca . mine forældres alder og jeg blev max forkælet. Så efter en uges afslapning, shopping og se vores meget savnet venner og liv i Dubai, var jeg fyldt op med energi og klar til at tage hjem til mine drenge.

Det er rigtig dejligt at ha en mand der har forståelse for at det at gå hjemme, ikke bare er en badeferie, hvor man sover længe og shopper, men faktisk er hårdt arbejde. 
Jeg nyder jeg kan gå hjemme med mine drenge og jeg nyder vi ikke skal have en stresset hverdag hvor vi alle skal op klokken kvart i kvalme og afsted til børnehave og arbejde og vores børn ikke er afsted hver dag fra kl. 7 om morgenen til kl. 17 om aftenen. Hver dag sætter jeg pris på at vi har så meget tid sammen som familien og jeg har den mulighed for at være så meget sammen med drengene, som jeg har. Når det nu er sagt kan det også være super hårdt ikke at have bedstemor og bedstefar lidt tættere på, aldrig lige at have 5 minutter til sig selv, men det er nu sådan vi engang har valgt at leve og så må man få det bedste ud af det og fokusere på alt det positive, for det er der heldigvis rigtig meget af.

Jeg er desværre stadig ikke rigtig faldet til her i Australien og har for første gang i mit expat liv virkelig svært ved at forene mig med, at det er her jeg skal være og savnet til DK er pludselig blevet meget stort. Tror det har noget med afstanden at gøre. Vi er ikke kun langt væk, men tidsmæssigt er vi 7 timer foran DK, hvilket gør det lidt mere besværligt at snakke med venner og familie i DK. Jeg føler mig meget glemt og samtidig har jeg ikke haft noget overskud til noget. Så det er en meget mærkelig blanding.
Så mit nytårs forsæt er at holde energien oppe. Få styr på tingene igen. Med planer og lister når man virkelig så meget mere, i hvert fald for mig. Så organisering er vist mit hoved emne for 2013.

Vi har haft en dejlig jul, selvom det altså ikke rigtig er jul, når det er 40 grader varmt. Mine forældre har været her i 3 uger, hen over jul og nytår og det har virkelig været dejligt. Når man har gæster bliver alt andet sat på stand by. Så denne uge har jeg prøvet at få styr på en masse ting som skal ordnes og på plads.
Det var svært at sige farvel til mine forældre og kan ikke helt overskue at vi ikke engang ved hvornår vi skal til DK endnu, det hjælper nok når flybilletten er bestilt og man har noget at se frem til.

Det nursery som jeg gerne ville havde haft drengene ind i fra starten, har endelig ringet og sagt at der var plads. Så det har jeg prøvet at få styr på og har kørt rundt med samtaler, papirer og opsigelse i den gamle nursery.
Det nye nursery er simpelthen fantastisk og glæder mig så meget til at de skal starte. 
Da alting bliver beregnet og betalt i uger, var der heldigvis kun 2 ugers opsigelse på det gamle nursery. Så mandag den 28. januar starter de 2 bøller i deres nye nursery Kids College.
Har en rigtig god mavefornemmelse for stedet og er helt sikker på at det bliver en succes. Begge drenge skal gå 4 dage om ugen. Så torsdag har jeg Tristan hjemme og fredag har jeg Elliot hjemme. Glæder mig så meget til at have lidt tid med Elliot. Bare ham og mig. Tror han vil nyde at det er ham der er i centrum hele dage og så må vi se om jeg kan finde ud af at Tristan skal være afsted i hele 4 dage. Puha.... det bliver hårdt. Synes jo stadig han er så lille, ved godt han er 17 måneder og det er meget almindeligt at de er i børnehave/vuggestue fuld tid, men det har jeg ikke været vant til og derfor bliver det noget helt nyt for mig. Nu får jeg 3 dage om ugen, hvor jeg er helt alene, kun mig. Det bliver godt nok underligt, kun at skulle tænke på hvad jeg har lyst til. Jeg kan sy, drikke kaffe, læse en bog helt i fred. Hmmmm.... mon jeg kan finde ud af det!!!! ;O)

Nå, men det var lige en lille opdatering herfra og så skal jeg nok tage mig sammen og få skrevet lidt mere. Nu burde jeg jo få tid nok :O)

Rigtig godt nytår til jer alle her fra Australien 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar