torsdag den 13. september 2012

Hverdagen

Ja, her sker ikke så meget på bloggen, men i det lille hjem sker der rigtig meget. Vi har travlt MEGET travlt!!!
Vi er kommet på plads med alle møblerne og har fået pakket de fleste kasser ud. Så alt er ryddet op og sorteret. Nu mangler vi bare alle de små ting, der gør at det bliver et hjem eller det vil nok mere sige et hyggeligt hjem. Billeder, gardiner osv. gør en meget stor forskel.
Elliot startede i Nursery i sidste uge og det er faktisk gået rigtig godt, men han er jo også vant til at de tale engelsk og taler jo selv danglish. Så det har heldigvis hjulpet rigtig meget på det. Tror faktisk slet ikke han tænker over vi er i et nyt land, han tror bare vi er flyttet i new house og et nyt nursery og ellers er alt jo som det plejer for ham, næsten!!!
Nå, men det er i hvert fald gået rigtig godt. De første par dage var han ked af det når jeg afleveret ham, men de sagde det højst varet i 5 min. efter jeg var gået og så var der ikke noget resten af dagen. Så han har været der fra 9-11.30 i sidste uge, undtagen fredag da han havde fået fanget sig en dejlig forkølelse til sig og selvfølgelig også mente at Tristan skulle ha en tur af den. Så det har været 2 stk. pyller drenge i weekenden. 
Denne uge er gået meget bedre. Han bliver lige lidt trist når vi køre ind på parkering pladsen, men når jeg så spørger om han ikke skal ind og lege med de andre børn, så har han glemt alt om det. Vinker selv farvel til mig og siger Bey bey og løber afsted for at lege. Det er altså bare en fantastisk fornemmelse. Igår var han dog meget trist, men han var også træt, så det hænger jo nok sammen. Han virker glad for stedet, så det er det vigtigeste. Så nu er han der fra 9-14 og det går bare rigtig godt. 
Håber dog stadig at der bliver plads i det andet Nursery han er skrevet op til, men skal nok først regne med at det bliver til januar og så kan både Elliot og Tristan starte sammen. Så tror jeg nemlig både Tristan og jeg er klar til at han skal afsted. Ja, jeg ved godt at mange sikkert synes han er gammel før han kommer i nursery for første gang, men det er nu fordelen ved at leve som vi gør. Vi har muligheden for at vente og det nyder jeg. Der er ikke noget press fra andre end os selv og vi får virkelig lov til at nyde børnene. Det er virkelig en fantastisk gave og et privilege, jeg sætter meget stor pris på hver eneste dag.
I mandags kom min veninde Emma og imorgen kommer hendes mand Benny. Nøj, hvor jeg nyder hun er her. Det er simpelthen fantastisk med besøg og ha en at snakke med i løbet af dagen. Har haft lidt svært ved at finde mig til rette her i Aussie og har for første gang i mit expat liv følt mig lidt ensom. Så det at de allerede kommer nu, ja.... det kunne ikke ha været meget bedre. Ved slet ikke hvad jeg skal gøre når hun tager afsted igen!!! Måske jeg skulle prøve at overtale hendes mand til at søge arb. i Aussie ;O)

Min nye ven Aussie credit kortet og jeg fik shoppet en del, da min mand var på projekt for et par uger siden. Hvad skal man ellers bruge de der lange aftner til ;O)
Fik købt en masse fint tøj og sengetøj til drengen. Har altid brugt House of kids. De sender alle steder til, trækker momsen fra og har bare en fantastsik service. Har prøvet et par enkelte gange at min pakke ikke er kommet frem og et enkelt opkald til dem og det bliver fikset, altid med et smil. Det er altså bare service. 

Nyder virkelig at man kan få dansk børnetøj lige meget hvor jeg er i verdenen.
Her er lidt af det jeg fik shoppet :O)

6 kommentarer:

  1. Ja tak - tag lige en alvorlig snak med ham den sure mand fra Vietnam om at rykke kontinent...tak ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Synes altså ikke helt han høre efter!!!!!

      Slet
  2. Sikke en masse lækre ting :) der må jeg da lige forbi, for gad vide om ikke også de sender til Kenya? Dejligt at det går godt med Elliot, det glæder mig :)

    Knus herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er nemlig fantastisk at man kan få dansk børnetøj og så kan man shoppe om aftenen :O)

      Ja, det er dejligt det går bedre. Den ene dag er super god og så er den anden helt forfærdeligt. Så nyder de dage dage hvor han selv vinker farvel og faktisk slet ikke har tid til et farvel kram.

      Håber det går bedre Olivia og Elliot.

      Kram

      Slet
  3. Øj nogle lækre sager! Lyder dejligt at I er ved at falde til downunder :)
    Jeg skal vidst også have udvidet Freyja's garderobe med næste str - hun vokser lige lidt hurtigere end jeg havde regnet med! (på vej i 80 - øh, hallo, er der ikke noget hun har glemt - alder, måske?!)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de tager deres ryk engang imellem. Elliot var altid bagud i størrelserne. Han er lang, men tynd. Tristan er en lille prop, så der har knapperne en tendens til at stå som ottetaller omkring lårene. Det er helt ny mode ;O)

      Slet