tirsdag den 14. august 2012

Our Aussie home :O)

Ja, tid til at skrive på bloggen er der ikke rigtig lige i øjeblikket, men en hurtig lille opdatering kan jeg da lige få tid til.
Vi fik taget afsked med Dubai, en svær afsked og absolut ikke særlig sjovt. Savner allerede Dubai, vores venner, DubaiFamilie, vores hjem og landet. Har haft 4 fantastiske år i Dubai og Dubai vil altid ha en helt speciel plads i mit hjerte. Håber nok i mit stille sind at vi en dag vender tilbage. At flytte til Australien var jo ikke helt mit valg, men da det ikke er mig der sørger for vi får mad på bordet rent penge mæssigt, tja.... så er der lidt omkostninger engang imellem som expat wife og det er at man "bare" skal følge med. Ikke altid så sjovt, men sådan er det.
Nu får vi jo også oplevet Australien og det skal nok blive rigtig godt.
Når vi er kommet igennem den svære del med at alting er nydt og vi ikke ved noget som helst, glæder jeg mig til at opleve landet.
Ja, alle jer der er expat, ved hvad jeg mener.
Det lyder meget eksotisk at bo ude i den store verden og jeg kan gå hjemme, men det er også hårdt. Vi har ingen familie eller venner til at hjælpe og bakke op, alt er nyt, lige fra mælk, smør og brød til hvor vi får et tlf. nr. osv., så ligeså spændene det er, ligeså svært er det også, vi har jo også en hverdag der skal fungere, regninger der skal betales og indkøb der skal ordnes.

Det er ikke fordi der er nogen der skal ha ondt af os, vi har selv valgt det og vi elsker det, men man får desværre en del kommetarer om at vi lever det nemme liv og vi ikke ved hvor hårdt et "rigtig" liv/hverdag er.
Håber ikke det kommer til at lyder som et surt opstød, men håber måske jeg kan få nogen til at forstå at det ikke altid er så lyserødt som nogen tror det er.

Vi har haft en lidt hård start, men nu har vi endelig fundet et rigtig fint hus og vores container kommer imorgen. Glæder mig så meget til at få et hjem igen.
At bo på den her måde - i en kuffert. I så lang tid, med 2 små børn er bare ikke optimalt, men nu er det gud ske lov snart overstået. Jubiiiiii....... :O)

Så fra imorgen starter vores nye liv rigtigt her i AU og jeg glæder mig til at komme igang.

Fra imorgen af har vi heller ikke noget internet og jeg ved desværre ikke hvornår vi får internet igen. Håber ikke der går for lang tid, man bliver hurtigt isoleret fra omverdenen.

Her er vores nye hus - helt nyt, vi er de første der bor i det :O)


Huset er dejlig stort og i en etage. Så dejligt at slippe for trapper.
Vi har 4 soveværelser, 1 office, 1 activityroom, my room, living, dining, kitchen, 2 badeværelser, bryggers, stor carport og en fantastisk stor overdækket terrasse
Nøj, hvor jeg glæder mig til imorgen :O)

Her er et enkelt billedet af huset indenfor og Tristan der nyder pladsen :O)


2 kommentarer:

  1. Ved udemærket hvad du mener, håber jeg en dag kan have den samme "hjemmelige" følelse for Dubai, som I har haft - men efter 2 år, er håbet godt nok slidt op efterhånden. Men gør da mit bedste, og er sikker på I nok skal vende jer til Australien og alt der følger med.
    Når dét så er sagt; lækkert hus! Har godt nok siddet og kigget lidt for sjov (for det er alt alt for langt fra DK efter min smag), og der er da godt nok noget skrammel ind imellem!
    Er ked af, jeg ikke nåede at lære dig bedre at kende!
    Stort cyberknus fra de varme lande.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er også alt alt for langt væk til min smag, men som jeg skrev kan jeg heller ikke tillade mig at at sige nej, da det jo ikke er mig der sørger for det der forsøde vores liv og denne beslutning gør den meget mere sød må man sige. Tilbudet var for godt.
      Har sagt til min kære mand at det ikke er her vi kommer til at blive gamle, for igen, synes jeg det er ALT for langt væk.
      Når det nu er sagt må jeg sige at rent kultur mæssigt er det ikke langt fra det man kender i DK, så det gør det jo lidt nemmere, men jeg savner nu stadig Dubai helt vildt!!!!
      Ja, det var rigtig ærgeligt vi ikke fik lært hinanden at kende, tror det kunne ha været super hyggeligt :O), men hvem ved måske vi mødes en dag et andet sted i verdenen og ellers er der jo blogverdenen ;O)
      Mange kram og tanker til dig og håber virkelig du en dag ser alle de ting jeg blev så forelsket i Dubai

      Slet