lørdag den 25. august 2012

Flyttekaos

Så kom vores container endelig. Man må sige den lod vente på sig. Vi ankom til Australien lørdag den 21. juli og om mandage ankom vores container i havnen, men har opholdt sig hos customs i meget lang tid. Normalt tager det 5-10 arbejdsdage, men vores tog 18. Herligt herligt herligt!!!!
Onsdag den 15. august kom den så endelig og nøj det var dejligt at se lidt af sine ting igen. Ja, man får jo ikke pakket det hele ud i løbet af et par timer. Et helt hjem fylder lidt og i vores tilfælde fyldte det en 40 fods container.
Så hold da op der er meget. Flyttefolkene har ikke været den store hjælp. Det er 
 flyttefirma, men hold da op et kaos de har lavet. De har tømt alle flyttekasserne ud i en stor bunke. Lige fra legetøj, til sko, håndklæder og værktøj. De har ikke prøve på nogen måde bare at dele det lidt op. Så total spild af penge at betale for udpakning. Det kunne vi ha gjort meget bedre selv. Godt det ikke er os der selv betaler. De får ikke mange pæne ord med på vejen fra os når det evalueringskema kommer.
Torsdag fik jeg selvfølgelig madforgiftning og kunne absolut ikke holde noget mad i mig, fredag tog Bastian på arb og jeg var ved at dø, kunne ingeting og var fuldstændig afkræftet og kl.16.00 måtte jeg ringe til ham og sige at han måtte komme hjem. Der havde jeg ikke engang kræfter til at løfte Tristan. Det har været en slem omgang og først tirsdag kunne jeg begynde at spise igen, så energien har været i bund og det er begrænset hvor meget vi har nået her i huset.

Nu har vi boet i huset i lidt over en uge og der er stadig lang vej igen. Har efterhånden fået ryddet godt op i alle bunkerne, men mangler stadig alt det der skal sættes op på væggene. Regner med det hele nok tager et par måneder før vi er på plads. Glæder mig meget til den dag vi kan træde ind af døren og tænke nu er vi hjemme.

Idag er Bastian taget afsted op til øen. Det projekt han arbejder på ligger lidt over 1000 km nord for Perth. Normalt arbejder han inde i byen, men i ugen der kommer, kommer der et skib. Det skal han så op og kigge på. Super eller.... puha..... synes det er lidt af en led omgang. Drengene keder sig og Elliot trænger så meget til at komme ud og lege med andre børn. Jeg er træt efter madforgiftning og flytning og nyt land. Synes det har været en hård måned.
Igår var vi ude og kigge på nurseries. Dem der ikke havde venteliste, var forfærdelige og man ville ikke sende sin hund derind. Dem der har venteliste, har så også meget lange ventelister, et sted mellem 5-8 måneder, ved ikke helt hvad vi gør. Jeg er ved at blive desperat efter lidt luft, men kan vist lige så godt vende mig til det, for det ser vist ikke ud til det kommer til at ske lige foreløbig.

Heldigvis har jeg fået en rigtig dejlig nyhed idag. Min meget savnet veninde Emma som bor i vietnam og hendes mand Benny kommer til september. Nøj, det bliver så godt at se dem. Emma og jeg skyper meget og derfor en af dem jeg snakker mest med om dagligdagen, store og små ting, drømme og frustationer, men jeg har desværre ikke set hende så meget uden for skype. Så det bliver så godt. Glæder mig helt vildt og gør at de næste 7 dage som alenemor bliver lidt nemmere at komme igennem ;O)

Vores 40 fods container var blevet pakket om til 2 stk. 20 fods


Flyttekaos - nøj, hvor jeg hader det!!!!!

4 kommentarer:

  1. Flyttekaos stinker!
    Har også selv lige været igennem en gang madforgiftning - heldigvis ikke i ligeså slem grad som du - lyder godt nok hårdt! :(
    Håber I snart er på plads, det er ellers godt nok et fint hus synes jeg :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det stinker nemlig for vildt!!!!!

      Tusind tak - er også super glad for huset. Det skal nok blive rigtig godt om lidt tid :O)

      Slet
  2. Nøøøøj, det må være rart at få sine egne ting igen. Jeg er frygtelig materialistisk og skal helst have alle mine ting omkring mig. Håber du snart får tingene på plads og forhåbentligt mødt nogle nye bekendte.
    Dyb respekt for at I kaster jer ud i et nyt land med to små børn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Fr. Høll :O)

      Ja, det var nemlig super godt at se sit hjem igen og glæder mig så meget til det er på plads.
      Det har været et krav fra starten at hvis vi skulle flytte sådan rundt i den store verden, ja, så ville jeg ha vores hjem med os. For det er min base og her jeg kan lade op igen. Så ja jeg er nok også materialistisk :O)

      Slet