torsdag den 15. marts 2012

En hyggedag

Efter vi kom hjem fra juleferie i DK, har min mand arbejdet temmelig meget. Taget af sted meget tidligt om morgenen og kommet meget sent hjem. Været på forretningsrejser osv. Så jeg har været alene mor på fuldtid. Så i går havde Bastian taget en fridag og så var der dømt hygge.
Efter Elliot var blevet afleveret i nursery tog vi ud og spiste morgenmad. Tog bare op i town centeret. For der kunne vi sidde udenfor i solen på en rigtig hyggelig terrasse. Det er jo bare med at nyde vejret inden det bliver alt for varmt.
Derefter kørte vi ind til den gamle del af Dubai, ind til Mina Bazar. Ville gerne ha nogle Inder pudebetræk ud til haven og lidt andre ting. Fik desværre ikke det hele, så må nok derind igen, men Tristan mistede tålmodigheden efter et par timer og det er jo helt fair :O)

Her er alle de fine ting jeg fik købt...
Købte det her fine tæppe - Indiens svar på et klude tæppe. Må sige jeg synes det er et meget fint klude tæppe og farverne er jo fantastisk. 
Elsker alle de små meget fine detaljer


Et nærbillede - så i rigtig kan se alle de små fine lækre detaljer

Kan ikke helt finde ud af om jeg synes det passer ind - men nu ligger det der. Så kan jeg gå og kigge lidt på det. Rykke det rundt og så kan det være jeg bestemmer mig på et eller andet tidspunkt om hvor det skal være :O)

En puf til gyngestolen.
Den skal der lige laves en inderpude til.
Tænker jeg vil lave inderpuden i krüger kuler. Har en del til overs fra mit sidste projekt, som stadig ikke helt er færdigt og derfor ikke kommet på bloggen endnu.
Farverne er desværre ret skæve på det her billet. 
Den virke meget orange og det er den bestem ikke.



    
2 stk. pudebetræk mere til stuen

Dette pudebetræk kunne jeg ikke helt stå for.
Bastian mente det var for børnevenligt til stuen.
Så nu ligger det fint på min stol på kontoret op pynter :O)

Pudebetræk til haven.
Har et stort spisebord med 6 stole og et loungesæt. 
Der trænger til lidt hygge og pynt på terrassen. Det er mit næste projekt.
Farverne er meget skarpe på billedet, tror lidt at solen driller lidt med det lys.

Mens Tristan og Bastian sad nede ved Creek'en og fik lidt af spise. Tøffede jeg rundt for mig selv og kom til at købe ikke mindre end 8 par sko.
Ja, det lyder voldsomt, men de koster kun 25 AED (ca. 38 kr.) stykket og så kan man jo godt tillade sig at gå amok.

Grunden til jeg faktisk ikke købte flere, var at jeg ikke havde flere kontanter :O)


Mine 8 par sko 

Så er der vist købt rigeligt med inder bling bling for denne gang, men tror ikke der går lang tid før jeg skal afsted igen.
Har fået mine venner i souken (market) til at kigge på deres lager efter de ting jeg gerne vil ha. Så regner med et opkald en af de næste par dage og så må jeg jo afsted igen.
Det er det fede ved Dubai. Man har det hele. Man tager ned til souken, som er et virvar af mennesker, inder market, kaos og mega beskidt og så kan man køre væk fra det hele på 20 min. og befinder sig pludselig i et civiliseret område med kæmpe malls og pæne bolig områder og det er selvfølgelig her vi bor og har vores hverdag.

1 kommentar:

  1. Pige aladin sko hihihi. Så fine ting du har fået købt, mama. Er puffen som en marocco pude? Jeg leder efter en og fandt ikke en i Bangkok som håbet.

    SvarSlet