tirsdag den 25. oktober 2011

Chai latte og hygge på sofaen

Mandag og onsdag er nogle lange dage. Vores ældste søn Elliot er kun i nursery 3 dage om ugen. Søndag, tirsdag og torsdag. Så mandag og onsdag er lidt nogen dage jeg bare skal komme igennem. Elliot har fundet ud af at når mor ammer, ja.... så kan man jo roligt splitte hjemmet ad uden der sker noget. Nok prøver mor at råbe ting til en, men he he.... hun kan ikke rejse sig ;O)
Puha.... hjemmet er ikke lige fra sin bedste side når vi kommer til eftermiddagen og jeg glæder mig til at min mand kommer hjem. 
I dag er der selvfølgelig møde hele dagen, som trækker ud til en meget lang forretningsmiddag for min mand, så det har været en hel dag alene med de 2 ,nok mest den store, banditter. Så nu er man da en smule træt.
Fordelen ved at have aftenen for sig selv, er at man kan få ordnet en masse ting. Så jeg har rigtig været i gang med at planlægge julen. Manglede dog lidt julestemning, så tænkte at jeg da lige måtte prøve at lave chai sirup til en chai latte. Duften af den krydret the minder da lidt om kulde og julen. Ja, her er vi stadig oppe på 35 grader i løbet af dagen og alt for mange sandstorme og det er altså ikke specielt jule agtigt :O/
Nå, men tilbage til chai siruppen. Jeg har en chai-the fra Chaya i DK og denne måtte da kunne bruges. 
Resultatet er faktisk rigtig godt, kunne måske godt havde været lidt stærkere og mindre sød, så det må jeg vist lige prøve mig frem til. Men det er da helt sikkert ikke sidste gang jeg skal lave chai sirup :O)
Så nu er der skruet ned for AirConnen og sat Sex and the city på dvd'en og så er der ellers dømt hygge på sofaen :O)


Chai Latte og Tristan der sover ved siden af mig på sofaen, det er da bare hygge :O)

Opskriften på Chai sirup:

50g chai te fra chaya
100g rørsukker
1l vand

Det hele op i en gryde og lad det koge en 10 min. tid. Si det og hæld det tilbage i gryden og lad det koge ind til ca. halvdelen eller mindre. I et stort cafe glas som jeg har på billedet er der ca. 3-4 cm chai sirup og resten er varmt skummet mælk.
Siruppen kan man hælde på en flaske og gemme på køl. Altid godt med en hurtig chai latte. Det siger man da ikke nej tak til :O)

3 kommentarer:

  1. Jeg har også taget hul på juleteen ;) Det er lidt hyggeligt. Hvornår må vi mon begynde at bage brunkager og vaniljekranse?

    SvarSlet
  2. Ha ha ha.... det må man først til november :O)

    SvarSlet