mandag den 18. juli 2011

Oldemor firkanter med spragl :O)

Jeg elsker at hækle, har til gengæld absolut ingen tålmodighed med at strikke. Min lille bedste lærte mig, da jeg var ganske lille at hækle og det er noget der er holdt ved. Faktisk var det første jeg lærte at hækle oldemor firkanterne, så det er da lige præcis dem jeg skal i gang med nu.  
Kan desværre ikke komme hjem til DK på sommerferie, da jeg er højgravid, har termin i starten af september. Savner familien og gode venner i DK helt forfærdeligt. Så mens min bedste sidder hjemme i Dk og venter på jeg ringer og fortæller at hendes oldebarn nr. 2 er kommet til verden, vil jeg hækle løs på mine oldemor firkanter imens.
Så nu har jeg været på stor indkøb, har sikkert købt alt for meget garn i forhold til hvad jeg skal bruge, men så kommer jeg da ikke til at løbe tør. Har købt garn til at hækle et tæppe i oldemor firkanter ind til stuen, i nogle dejlig friske farver, som skulle passe til puderne. Men men men.... nu da jeg kom hjem med garnet og kom i gang med at hækle, synes jeg nu de er et nummer for friske i forhold til puderne. Synes stadig farverne er rigtig fine, men tror tæppet kommer ind på gæsteværelset, så kan det også blive frisket lidt op ;O)


Sidder og hækler et dejlig varmt tæppe i AC, mens solen steger ind gennem vinduet, virker lidt forkert :O)
Savner da slet ikke regnvejr og lidt blæst eller....



En firkant er allerede helt færdig, så mangler jeg kun 7 firkanter endnu og en god bred kant :O)
Så er vel færdig om en lille måneds tid, hvis jeg tager mig sammen....

2 kommentarer:

  1. Hej - hvor er det så flot dette tæppe. Og det er nøjagtig denne str jeg er på udkig efter. En jeg kan hækle i de str jeg ønsker, små til tæpper større til taske ....... men men hvor er opskriften mon ?
    Kan du hjælpe med dette ?
    kærligst
    Hanne Lykke Asbæk :)

    SvarSlet
  2. Hej Hanne
    Tusind tak :)
    Opskriften er den helt klassiske oldemors firkant.
    Opskriften har jeg lært af min bedste, så den er i mit hoved, men var lige inde på drops og tjekke og de har en.
    Prøv dette link http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=133&d_id=37&lang=dk

    SvarSlet