torsdag den 28. juli 2011

Granny-stripes til Lillebror

Da jeg ikke var helt tilfreds med garnet som jeg havde købt til tæppet i stuen, havde jeg jo en alletiders undskyldning for at købe lidt nyt garn. Så denne gang blev det til en masse dejlige blå farver, i noget lækkert bomuldsgarn.
Der er desværre ikke det store udvalg af garn her i Dubai. Har i hvert fald ikke fundet det rigtige sted så ;O)
Nå, men blå farver havde de da. Ville nu gerne havde haft nogle brune og beige farver i også, men det kunne desværre ikke lade sig gøre.
Min mand kom med på råd og han mente helt klart at det skulle være i striber og ikke firkanter. Så det fik han selvfølgelig lov til at bestemme. Så Granny-stripes til Lillebror it is!!!
Tæppet er jo super nemt at hækle, faktisk er selve tæppet allerede færdig. Tog mig ikke mere end 5-6 dage. Gik så igang med kanten, som jeg har forestillet mig skal være temmelig bred. Fik desværre hæklet for mange fastmasker ned langs med siden. Har ikke lige en opskrift jeg følger, andet end den der er i mit hoved :O)
Har måtte konstatere at det ikke blev pænt og 3 dages arbejde er blevet trævlet op. Lidt ærgerligt, men hellere at det kommer til at se ordentligt ud ellers ved jeg godt hvor det ender. Lige på hovet i skraldespanden. Nu er jeg så igang med kanten igen og den er vel færdig før weekenden er ovre.

De 4 farver
Efter 3 dage var halvdelen af tæppet allerede færdigt
Et lille smugkig  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar